2023-01-06

Hej!
 
Då var det nytt år! 
 
Jag har varit dålig på att uppdatera då vi legat sjuka under både jul och nyår. Jag ska ta allt från början.
 
Olivia blev sjuk på tisdagen innan jul dom ringde från förskolan och sa att hon hade jätte ont i örat men när vi väl kom hem så var hon som vanligt igen. Y tog barnen på tisdagskvällen till torsdag kväll men hon skickade till mig tidigt på  torsdagsmorgonen att Hampus mådde jätte dåligt, han var varm och ville inte äta han bara sov eller låg i soffan. T hämta dom efter han slutat jobbat för att vi skulle till gammelmormor som fyllde år men blev bara jag och Olivia som kom dit, på fredagen åker även Olivia på feber och vill inte heller äta mer en youghurt och någon enstaka frukt. Så vips så låg båda barnen med feber men min mamma kom ändå hit på fredagen och hjälpte mig att laga mat till julafton så alla ville komma hit fast vi var sjuka, så alla kom och käka öppna julklappar sen fika vi sen åkte alla hem, på kvällen så säger T att han har ont i benen men vi tänker inte så mycket mer på de, den natten blir T sjuk men feber och jätteförkyld så vi blev hemma på juldagen vi skulle ha ålt till T´s föräldrar och firat jul med dom men olyckligtvis så låg dom också sjuka och Y var jätte dålig och kom inte upp ur sängen så vi stanna hemma på tisdagen var det dags för jobb för min del så åker till jobbet känner mig lite häning men tänker att jag är trött efter julen men på tisdagskvällen när jag kom hem så ramlar jag ihop och har då fått hög feber och blev liggandes både barnen T och jag låg nu sjuka och med hög feber och så sjuka att vi knappt kom upp hur sängen, men sen regarea jag på att Olivias feber aldrig gick ner den var uppe på 39,3 en kväll och hon bara sov så ringde VC så T åkte med henne dit och det var öroninflammtion så dags för pencillin för henne i 10 dagar då hennes öron inte alls såg bra ut men men sen så skulle jag ta tempen en kväll på Hampus och då säger han att der gjorde lite ont i ett öra så då fick vi ringa VC ännu en gång och sammasak där öroninflammtion men spräckt trumhinna. Men vi alla ligger fortfarnde jätte sjuka med feber och förkyling det värsta med mig var att haf fick jobbigt med andnigen blev tungt att andas men tänkte att det var influensan som gjorde det. Vi skulle ha åkt tll ett par vänner på nyår men det fick vi ställa in så vi var bara hemma på nyår och spela bingolotto sen kolla vi på raketer vid 12 slaget sen gick vi och la oss så blev inte en jätte rolig nyår men var tur att vi inte åkte för på måndagen blev det värre och jag kunde knappt gå utan att jag blev anfådd så ringde 1177 så blev skickad till akuten så fick ta massa prover min puls var ojämn och jag hade lågt blodtryck och lät trång och rosslig i lungorna när dom lyssna så fick åka på röntgen svaret på det blev att jag hade corona i båda lungorna så tror inte att vi legat i influnesa utan vi har legat i corona så jag blir sjukskriven eftersom jag inte kan jobba med dålig syresättnig. 
 
Idag är det fredag och jag mår fortfarande inte 100% med andnigen och hostan sitter i men orkar iallafall vara uppe bara hoppas att detta släpper efter helgen då jag ska börja jobba på onsdag. 
 
Ja nu vet iallafall hur våran jul och nyår har varit!
 
bye bye 
/Maria